Thursday, January 21, 2010

Ros.. Ros... Ros







Bunga memang sinonim dengan wanita. Tak kira le apa bunga hatta bunga tahi ayam pun cantik untuk hiasan. Aktiviti tanam pokok2 bukan perkara baru bagiku. Namun dek kesibukan...banyak bungaku yang dah mati sebab tak terjaga..

Dengan azam dah pindah ke rumah baru... aku mulakan aktiviti ini kembali. Pasu2 dan pokok-pokok bunga lama dari rumah dulu aku rawat kembali... mmg betul. Pokok juga macam manusia. kalau rajin membelai, bercakap dan merawat pasti akan subur kembali.Nah akhirnya... pokok bunga kertas dan pokok bungan ros aku berbunga kembali...

Ini adalah koleksi terbaru pokok bunga ros yang aku beli di nursery.. satu warna merah oren & satu lagi warna kuning...

Masa ni belum pindah masuk pasu baru lagi. Petangnya aku tukar masuk ke pasu lain. Hopefully akan terus hidup ler kamu pokok bungaku.




1 comment:

ROUGH.ROSA said...

kalau cerita pasal ros mmg tak habis kan?... ros.. ros... ros... tambah2 bila ada penambahan ros terbaru... dah ada kuning..nak ada merah.. dah ada merah nak kaler purple... hehehe.. Namun, semuanya memerlukan masa kita untuk membelai. Sy doa ros2 akak subur2 dan berbunga meriah selalu!

ROS JEPUN CARNATION

 Assalamualaikum sahabat maya Kak Reen, Lamanya menyepi dari blog nie. Bersawang sudah, habuk sana sini. Azam tahun baru, nak rajin-rajin me...