Tuesday, February 01, 2011

Cerita 2 Ekor Anak Kucing






Salam semua...

Entri kali nie bercerita tentang kucing lagi...tak abis-abis yer. nak buat camna dah minat..so layan ajela..

Alkisahnya 2 ekor anak kucing yang dibawa bersiar-siar dekat umah aku yang akhirnya ditinggalkan ibunya..pada mulanya aku memang betul-betul tak perasan namun bila terdengar anak kucing mengiau-ngiau kat luar rumah terus la keluar cari. Rupanya 2 ekor anak kucing dah ditinggalkan ibunya pada malam pekat. Dah la malam tu hujan renyai2... akhirnya sudah tak sudah tunggu ibunya tak kunjung tiba aku ambil keputusan ambil aje kedua-duanya. Takut juga masuk parit ke, kena langgar dengan kereta ke... sebab belakang rumah akau tu ada shop lots.. memang kereta keluar masuk tak berhenti. so pity both of them.Kang mati pulak kesejukan kat luar. Apa la punya jenis mak kucing aku pun x tau... Satu warna oren & putih dan satu lagi tompok 3 warna..so cute..kedua-duanya. Memang betul-betul kasihan dan mereka memang macam mengharap aja aku membela mereka.. siap buat muka sedih jer..

Masuk dalam rumah aku bancuh susu tepung... memang tengah lapar betul..habis minum susu yang aku buat. Ambil nasi pulak campur ikan sikit... pun abis licin... for sure mak dia bawa jalan2 sampai x sempat nak bagi makan.

Bila Hubby balik.. tanya dia ... macam mana dengan dua ekor kitten nie... dia cakap nak buat camna lagi... bela jer la... untuk sementara sampai emaknya datang... so sekarang campur Lion, Belang & Bella... dah tambah 2 kitten jadi semuanya 5 ekor la...

Tengok keletah dua-dua ekor anak kucing nie... nakal... belum ada nama lagi...tengah memikir nak letak nama apa pulak..Dan for sure Lion akan jadi abah angkat mereka lagi..macam dia bela Budak Kecik (sudah arwah) & Belang.

The next day.. siap tertidur dalam pelukan Lion (maybe 2 ekor kitten itu ingat Lion emak dia orang). That why kenapa aku begitu bangga dengan Lion... even dia ni kucing jantan tapi naluri keibubapaannya begitu menyerlah... so touching...

No comments:

ROS JEPUN CARNATION

 Assalamualaikum sahabat maya Kak Reen, Lamanya menyepi dari blog nie. Bersawang sudah, habuk sana sini. Azam tahun baru, nak rajin-rajin me...