Sunday, January 08, 2012

Kejutan Tahun Baru 2012




Salam....


Fobia... memang betul2 fobia. Sejak aku memelihara kucing ini, fobia kucing hilang dan mati memang perkara yang tak mahu aku masukkan dalam diari kehidupan. Tapi... adatlah hidup-mati, sihat-sakit,jumpa-hilang, etc...
Tahun baru tanggal 6hb Januari 2012 aku dikejutkan dengan cerita my "Lion" keluar umah tak balik2. Memang dia kucing kesayangan aku dan hubby coz dia pandai, cerdik dan boleh diharapkan even al-ala pon-pon.. sikit. dia bapa penyayang.
Dari kecik sampai besar.. dia cuma akan makan kat pinggan dia saja, x pernah kacau makanan orang. Memang betul-betul terlatih..Aku jadi haru biru juga ingatkan dia sampai tak boleh nak makan & tido.. cik abang cakap maybe dia gi jalan-jalan cari awek.. malam tu akau tunggu juga kot2 dia balik tapi tak juga.Macam2 aku fikirkan... mungkin orang buang ke? kena langgar etc.. apa yang dia makan agaknya. Kalau dengan aku makan on time.
Namun pagi tadi dalam pukul 6.15 pagi, aku buka sliding door... ahak.s... dia dah tunggu kat depan pintu... alhamdulillah... mengiau dia... nak marah pun memang ada. Tapi bial tengok muka dia yang cute tu... tak jadi pulak nak marah.


Yang penting dia dah balik... syukurlah...

No comments:

ROS JEPUN CARNATION

 Assalamualaikum sahabat maya Kak Reen, Lamanya menyepi dari blog nie. Bersawang sudah, habuk sana sini. Azam tahun baru, nak rajin-rajin me...